Babel

Fotowedstrijd: Ontdek het mooiste gebouw van Zaanstad!

Gemeente Zaanstad viert dit jaar zijn 50-jarig jubileum, en Babel, het Zaans architectuurplatform, markeert dit met een reeks bijzondere activiteiten, waaronder de fotowedstrijd 'Het mooiste gebouw van Zaanstad'. We sluiten het jubileumjaar feestelijk af met het grote Babel Festival op 5 oktober.

Tot en met 31 mei konden deelnemers hun zelfgemaakte foto van hun favoriete gebouw in Zaanstad insturen. Uit de vele inzendingen heeft een deskundige jury een selectie gemaakt van 25 foto’s. De jury bestaat uit Marjolein Lensink-Neijzing (fotograaf), Lisa van Tongeren (stadsdichter), Annemée Dik (fotograaf en kunstdocent) en Anne van der Meulen (architect).

Tot 15 juli hadden Zaankanters de gelegenheid om hun stem uit te brengen op hun favoriete foto uit deze top-25. Er zijn bijna 1200 stemmen uitgebracht! De winnaar van de fotowedstrijd wordt tijdens het Babel Festival op 5 oktober bekendgemaakt.