Ontwerpwedstrijd voor kinderen op de Dag van de Architectuur

Datum event: 17 juni 2023

Op de landelijke Dag van de Architectuur op zaterdag 17 juni 2023 organiseerde Babel in buurthuis De Poelenburcht in Zaandam een ontwerpwedstrijd voor kinderen tussen 6 en 12 jaar.

Ontwerp je eigen park, dat was het thema waarmee meer dan 40 kinderen aan de slag gingen op de Dag van de Architectuur. Samen met het HEMLAB, AM Gebiedsontwikkeling en Pact Poelenburg organiseerden we voor de zevende keer een creatieve middag voor kinderen. Het thema sloot aan op de discussiebijeenkomst die eerder dit jaar is georganiseerd over de stadsparken van de toekomst.

De kinderen wisten er allemaal hun eigen creatieve draai aan te geven. Naast veel trampolines en speeltoestellen, waren er ook ideeën voor voetbalstadions, een Japanse tuin, fonteinen waar muziek uit kwam, pratende prullenbakken, een snoepfabriek en kattenspeeltuinen. Sommige kinderen waren zo enthousiast dat ze de hele dag zijn gebleven. Wederom een succes dankzij de inzet van alle vrijwilligers, de jury onder leiding van Leyla Palabiyik en uiteraard al die creatieve kinderen.

Foto's: Patrick Hudepohl.