Onze vrijwilligers

Babel is een vrijwilligersorganisatie, die dankzij de inzet van enthousiaste mensen uit de Zaanstreek al meer dan 15 jaar uiteenlopende activiteiten organiseert. Dat doen we in een informele sfeer met veel ruimte voor eigen initiatief. Een deel van onze vrijwilligers heeft een actieve beroepspraktijk in de wereld van architectuur, stedenbouw, bouwen en ontwikkelen. Maar ook mensen zonder die beroepsachtergrond zijn bij Babel actief, omdat zij belangstelling hebben voor onze onderwerpen. Als vrijwilliger bij Babel kies je zelf of je incidenteel wilt meewerken aan een activiteit, of dat je het op een meer regelmatige basis wilt doen. Er is veel keuze:

• Rondleidingen verzorgen als Archigids op basis van ons vaste aanbod aan rondleidingen.
  • Samen met andere vrijwilligers en leerkrachten aan de slag met leerlingen van groepen 7 en 8 van basisscholen; met ons lespakket in de vorm van een leerzame en spannende speurtocht in de voormalige Verkadefabriek.
  • Inhoudelijke presentatie- en debatbijeenkomsten organiseren in een van onze kleinere werkgroepen met 2 à 3 andere vrijwilligers.
  • Meewerken met het vormgeven en organiseren van excursies naar projecten in andere steden.
  • Gespreksleider op discussiebijeenkomsten.
  • Meehelpen bij het werven van sponsors en vrienden.
  • Meewerken aan onze communicatie activiteiten: publiciteit voor activiteiten, sociale media, website.

Nieuwe vrijwilligers zijn van harte welkom. Jong en ouder. Student of scholier, werkend, of gepensioneerd. Heb je interesse of wil je een keer met ons praten om te horen wat we doen en om te kijken of Babel iets voor je is? Neem dan contact op.

Wij bieden een leuke en informele sfeer en nieuwe vrijwilligers worden prettig wegwijs gemaakt in de activiteiten. En elk jaar doen we natuurlijk wat extra’s voor onze vrijwilligers en vrienden.