Geslaagd A tot Z-debat in Maakgemeenschap De Hoop

Datum event: 28 oktober 2022

Babel Zaans architectuurplatform en ARCAM organiseerden op 29 september 2022 het tweede A tot Z-debat, over de verbinding tussen Amsterdam en Zaandam.

De fysieke omgeving tussen Amsterdam-Noord en Zaandam-Zuid zal in de nabije toekomst grondig veranderen. Het verbinden van beide steden is niet alleen een belangrijke ruimtelijke opgave, maar vooral een opgave om de ‘karakters’ of zelfs de ‘zielen’ te verbinden. Verbinding was daarom het centrale thema van de tweede editie van het A tot Z-debat in Maakgemeenschap De Hoop.

Met een levendige verhalenmarkt en twee boeiende presentaties en geanimeerde publieksdiscussie was het een geslaagde bijeenkomst. Met bijdragen van Bas Kinsbergen (Stichting bij BIND), Cyril Stom (Maakgemeenschap De Hoop), Camiel du Saar (architect), Walter Benecke (Benecke), Martijn Beenen (voorzitter van de bewonersvereniging Zijkanaal H), Jeroen Atteveld (Heren 5 architecten) en Richard Koek (Rijnboutt). De avond werd gemodereerd door Leontine de Koning, voorzitter van de programmaraad van Babel.