« Alle Evenementen

• Dit event is voorbij.

Wandeltocht door 525 jarig Zaandijk

september 15 | 13:00 - 17:00

Bij de viering van Zaandijk 525 mag een wandeltocht natuurlijk niet ontbreken. Dit staat te gebeuren op zondag 15 september. Er kan een keuze gemaakt worden uit 7 en 10 kilometer.

Momenteel wordt er aan gewerkt om er een geslaagde tocht van te maken. Twee jaar geleden werd deze tocht ook al uitgezet. Er werd gerekend op enkele honderden wandelaars, maar door de enorme hitte van die dag viel de opkomst een beetje tegen.

De start is om 13.00 uur in de kantine van voetbalvereniging Zaandijk, tegenover De Zaanse Schans. Daar zitten de inschrijvers vanaf die tijd klaar. De inschrijfkosten zijn € 3,-.

De wandelaars maken een tocht door oud- en nieuw Zaandijk, door woonwijken, maar ook door een stukje natuur. Een boottochtje staat gepland om de wandelaars van Zaandijk naar De Zaanse Schans te brengen. Verder wordt onderweg veel muziek gemaakt en kan onder meer de Zaandijker kerk bezocht worden. Er zijn dames van De Zaanse Kaper in klederdracht. Architectuurplatform Babel vertelt over gebouwen in de omgeving.

Bij verpleeghuis Guisveld worden flesjes uitgedeeld en kan gebruik gemaakt worden van het toilet. Verder is er een vragenlijst gemaakt. De antwoorden zijn te vinden bij terugkomst in de kantine van voetbalvereniging Zaandijk.

Als “toetje” krijgen de wandelaars nog een reep met een wikkel van Zaandijk 525.

september 15

Zaandijk