« Alle Evenementen

Jan Schoen geeft lezing over Zaanse vormgeving

februari 8 @ 20:00 - 22:00

€10

Donderdagavond 8 februari is de Zaanse vormgever en graficus Jan Schoen bij FluXus voor een inspiratielezing over het grafisch ontwerp in de Zaanstreek van 1900 tot nu. Door de opkomende industrie begin vorige eeuw was het nodig producten aan de man te brengen. In de Zaanstreek – waar deze industrie en nieuwe producten goed waren vertegenwoordigd – werden er kunstenaars betrokken bij de reclame van de producten. Een boeiende tijd waarin grafische beelden ontstonden waar we nu nog jaloers op kunnen zijn.

Spotlight op grafisch ontwerp
Jan Schoen verdiende zijn sporen als vormgever en graficus ruimschoots. Tijdens zijn lezing vertelt hij over de opkomst van de grafische vormgeving in de Zaanstreek en hoe dit langzaam een apart vak werd. Hij staat stil bij vragen als: Voor wie werkten grafisch ontwerpers? Welke invloed hebben de druktechnieken gehad? Hoe worden wij door ontwerpers beïnvloed? Wie waren belangrijke ontwerpers? Hij bespreekt daarbij werk van Cees Dekker, Jac Jongert, Pieter Groot, Piet Zwart, Tom de Heus, Melle Hammer en Swip Stolk.
Deze inspiratielezing vindt plaats in de FluXalon bij FluXus op de Klaas Katerstraat 7b in Zaandam. Aanvang: 20.00 uur, deur open om 19.30 uur. Kaarten à € 10,- zijn te reserveren via klantenservice@fluxus.nl. De betaling geschiedt aan de deur. Voor FluXus Family & Friends met pas, netwerkdocenten en Tengel-leden is er een gereduceerd tarief of gratis toegang. Meer informatie via www.fluxus.nl/agenda.

februari 8
Kosten: