« Alle Evenementen

BabelDebat: ‘Nieuwe dorpslinten in de Zaanstreek’

17 november 2015 @ 20:00 - 22:30

Gratis

Nieuwe dorpslinten… onder deze intrigerende titel schetsen drie samenwerkende Zaanse woningmarkt experts nieuwe perspectieven voor uitbreiding en vernieuwing van de Zaanse woningvoorraad. Karin Hoorn, Robert de Joode, en Sjoerd Hoorn laten a.h.v. cijfers, beelden en kaarten zien hoe de woningbehoefte zich ontwikkelt, de unieke kenmerken van de Zaanstreek kansen bieden voor nieuwe ontwikkelingen. Hun suggesties voor nieuwe bouwlocaties en op het eerste oog minder voor de hand liggende oplossingen, zullen  de aanwezigen prikkelen te reageren. Een onmisbare avond voor ieder die de toekomst van Zaanstad na aan het hart ligt.

Van Zaandam tot Krommenie. Op 17 november gaat het BabelDebat niet over een of twee specifieke locaties, maar de schijnwerper staat op de gehele Zaanstreek. Al zullen er natuurlijk wel concrete locaties aan de orde komen. En soms met verrassende suggesties, die ongetwijfeld aanleiding zijn voor een levendige discussie.

Karin Hoorn, Robert de Joode, en Sjoerd Hoorn kennen de Zaanse woningmarkt als geen ander. Aan de hand van cijfers, beelden en kaarten laten zij zien hoe de woningbehoefte zich ontwikkelt en waar mensen uit de Zaanstreek, uit de Amsterdamse regio, naar op zoek zijn. Zij denken vanuit de woonconsument en toekomstbestendige kwaliteit. In hun presentatie zullen zij laten zien hoe de Zaanse woningmarkt er nu voor staat. Wat voor soort woonmilieu en woningen mensen zoeken, wat de trends zijn. Zij zullen voorbeelden noemen van projecten en locaties, waar in hun ogen kansen worden gemist. Maar waar het nog niet te laat is om de koers te verleggen naar meer kwaliteit. Woonkwaliteit voor de toekomstige bewoners en kwaliteit, die de Zaanstreek verrijkt.

Out of the box denkend doen Karin, Robert en Sjoerd suggesties voor nieuwe bouwlocaties en op het eerste oog minder voor de hand liggende oplossingen. Nieuwe dorpslinten in de Zaanstreek…..? Hun suggesties zullen de aanwezigen prikkelen te reageren.

Het wordt dan ook geen luisteravond. De zaal wordt gevraagd om van vanaf het begin mee te denken, te reageren met vragen en meningen. Informatie en debat gaan hand in hand.

U bent welkom
Datum:     Dinsdag 17 november 2015