Amsterdam-Noord en Zaandam groeien steeds verder naar elkaar toe. Vanaf de Buiksloterham tot en met het Hembrugterrein worden de komende jaren nieuwe woon-, werk- en recreatiegebieden ontwikkeld. De gemeenten Amsterdam en Zaanstad maken onderdeel uit van de Metropoolregio Amsterdam, maar maken ook uitgesproken individuele keuzes.

In hoeverre denkt Zaanstad mee over de toekomst van de Noorder IJ-Plas? En op welke manier heeft Amsterdam invloed op de inrichting van het Hembrugterrein? Wat betekenen deze ontwikkelingen voor grote en kleine industrie langs het IJ?

Met Haven-Stad in het verschiet, een nieuwe directeur Stedelijke ontwikkeling in Zaanstad en kansen voor nieuwe vormen van werkgelegenheid is er alle reden om de ambities opnieuw te verkennen.

Daarom organiseren Arcam en Babel Zaans architectuurplatform op woensdag 6 oktober 2021 Van A tot Z – de ambities in kaart.

Sprekers

Sprekers zijn onder andere Carolien Schippers (directeur Grond en Ontwikkeling, gemeente Amsterdam), Lennart Graaff (Concerndirecteur Stedelijke Ontwikkeling gemeente Zaanstad), Kees Noorman (directeur ORAM), Marco Broekman (BURA urbanism) en Jan Maas (BOOM! Landscape).

Moderator is Leontine de Koning-Bruggeman.

A tot Z fietstocht

Voorafgaand aan het debat organiseren we een fietsexcursie. Vanaf het NDSM-terrein fietsen we naar NOAM Amsterdam, midden in het groen van stadslandbouwproject NoordOogst, waar het A tot Z-debat plaatsvindt. Onderweg krijg je een beeld van alle ontwikkelingen en staan we stil bij de verborgen kwaliteiten in dit gebied.

De plaatsen voor de fietstocht zijn beperkt. Uit de aanmeldingen verloten we, indien nodig, de plekken om deel te nemen.

A tot Z-fietstocht
Vanaf 13:45 uur verzamelen we bij de pont in Noord (NDSM). Onderweg vertelt de gids via audiosets over de ontwikkelingen langs de route.
15:15 uur Aankomst bij NOAM Amsterdam

A tot Z Gesprek bij NOAM
15:15 uur Inloop met gratis koffie en thee
15.30 uur Start gesprek
16.45 uur Afronding
17.00 uur Borrel bij het naastgelegen POF Amsterdam (op eigen kosten)

NOAM Amsterdam, Meteorenweg 280 1035 RN Amsterdam

RSVP

Vanwege de coronamaatregelen is er helaas maar een beperkt aantal plaatsen beschikbaar. Om de diversiteit van de inbreng in het debat zo breed mogelijk te maken, verdelen we de plaatsen onder een zo uiteenlopend mogelijk palet aan meningen en overtuigingen. Leg ons via het reserveringsformulier in één zin uit waarom jij in de zaal moet zitten. Laat ook weten of je deel wilt nemen aan de fietstocht.

Dit programma is ontwikkeld in samenwerking met Arcam.

Beeld: MUST Stedebouw

Uitgelicht bericht