Louise Verra, sinds 2015 actief als secretaris van Babel Zaans architectuurplatform, is onderscheiden als Ridder in de orde van Oranje-Nassau. Verra ontving de onderscheiding op vrijdag 24 april uit handen van burgemeester Jan Hamming.

Verra krijgt de hoge onderscheiding vanwege haar vele bestuurswerk op allerlei gebied. Van Babel Zaans architectuurplatform tot RTV Zaanstreek, van buurthuis De Pelikaan in Krommenie tot de kortebaandraverij in Assendelft, van de Soroptimisten tot de Zaanse Stichting Dierenzorg. Verra verhuisde in 1970 naar Zaandam en werkte tot haar pensioen in allerlei organisatorische functies bij de gemeente. Ze is ook al 25 jaar vrijwilliger bij de Prinsenstichting voor mensen met een verstandelijke beperking. “Ik ben heel verbaasd en ongelofelijk vereerd,” reageerde Verra die verrast werd met een burgemeestersbezoek bij haar woning in Westzaan.

Totaal elf inwoners van Zaanstad kregen vrijdag 24 april van burgemeester Hamming te horen dat hun een Koninklijke Onderscheiding toegekend was. Hamming verraste negen van de ontvangers van de onderscheidingen op gepaste afstand met het nieuws. Twee anderen werden telefonisch op de hoogte gebracht.

Laatste bericht

Babel blogt over het nieuwe wonen en werken

Vanwege strenge regels in het voorjaar van 2020 omtrent het Covid-19 virus mochten we beperkt naar buiten. Lees hier de blogs in onze serie ‘Wat is voor jou waardevol in je woonomgeving?’ over het nieuwe wonen en werken.

Laatste bericht

Babel blogt over het nieuwe wonen en werken