Vele vrijwilligers en ‘vrienden van Babel’ kwamen op 22 november naar broedplaats de Hellema voor de jaarlijkse Vriendendag.

Broedplaats De Hellema aan de Oostzijde 381 in Zaandam, is een voortzetting van broedplaats de Honigfabriek en wordt geëxploiteerd door de Stichting Broedplaats aan de Zaan. Wij werden ontvangen door Sjoerd Cusveller (voorzitter van het bestuur van De Hellema) en Jaap Draaisma (projectleider) met een presentatie over de totstandkoming van dit project en een rondleiding door het gebouwencomplex. Dit was een niet te missen kans om kennis te maken met de nieuwe Zaanse broedplaats.

Wim Visser, al vele jaren sponsor, hield een pleidooi over houtbouw en wees ons op een aflevering van Tegenlicht (VPRO) die echt gezien moet worden, zeker in het licht van de vele woningen die snel moeten worden gebouwd vanwege het tekort aan woningen. Zie hier de uitzending.

Bij terugkomst op het zogeheten ‘horecaplein’ konden we genieten van een borrel en de heerlijke gerechten van Gudu Kemper van Le Cockelon. Een waardige afsluiting van Babel Vriendendag 2019 tezamen met veel bekende maar ook nieuwe Babelaars op een bijzondere locatie.

Laatste bericht

Babel blogt over het nieuwe wonen en werken

Vanwege strenge regels in het voorjaar van 2020 omtrent het Covid-19 virus mochten we beperkt naar buiten. Lees hier de blogs in onze serie ‘Wat is voor jou waardevol in je woonomgeving?’ over het nieuwe wonen en werken.

Laatste bericht

Babel blogt over het nieuwe wonen en werken