Bij de viering van Zaandijk 525 mocht een wandeltocht natuurlijk niet ontbreken. Dit stond te gebeuren op zondag 15 september. Er kon een keuze gemaakt worden uit 7 en 10 kilometer.

Er was een geslaagde tocht uitgezet. Twee jaar geleden werd deze tocht ook al uitgezet. Er werd gerekend op enkele honderden wandelaars, maar door de enorme hitte van die dag viel de opkomst een beetje tegen.

De start was om 13.00 uur in de kantine van voetbalvereniging Zaandijk, tegenover De Zaanse Schans. Daar zaten de inschrijvers vanaf die tijd klaar. De inschrijfkosten waren € 3,-.

De wandelaars maakten een tocht door oud- en nieuw Zaandijk, door woonwijken, maar ook door een stukje natuur. Een boottochtje stond gepland om de wandelaars van Zaandijk naar De Zaanse Schans te brengen. Verder werd onderweg veel muziek gemaakt en kon onder meer de Zaandijker kerk bezocht worden. Er liepen dames van De Zaanse Kaper in klederdracht. Architectuurplatform Babel vertelde over gebouwen in de omgeving.

Bij verpleeghuis Guisveld werden flesjes uitgedeeld en kon gebruik gemaakt worden van het toilet. Verder was er een vragenlijst gemaakt. De antwoorden waren te vinden bij terugkomst in de kantine van voetbalvereniging Zaandijk.

Als “toetje” kregen de wandelaars nog een reep met een wikkel van Zaandijk 525.

Culturele ANBI
Privacy Statement