Hans Bosma en Geke Faber in gesprek

Dinsdag
18 september 2012

Interview met burgemeester Geke Faber

Burgemeester Geke Faber begon vijf jaar geleden in Zaanstad. Ze was al spoedig  gast in de Babel Salon. Op 18 maart 2008 sprak  de toenmalige interviewer, Hans Verploeg, met haar  over veiligheid, sociale samenhang, de relatie tussen burgers en bestuur en planologische kwesties. Faber was toen amper een jaar burgemeester. Inmiddels zijn we ruim vier jaar verder: het nieuwe stadhuis in Zaandam is in gebruik genomen, de politieke verhoudingen zijn weer verschoven en talrijke andere kwesties hebben zich voorgedaan. Hans Bosma, oud-journalist en persvoorlichter bij Hoogheemraadschap Hollands Noorderkwartier, sprak met de burgemeester over haar ervaringen van de afgelopen jaren en haar plannen voor de toekomst.

Verslag Babel Salon 18 september 2012

Uitgelicht bericht

Podcastreeks (N)ooit gebouwd Zaanstad

In 2024 bestaat gemeente Zaanstad vijftig jaar. Babel kijkt de komende twee jaar voor- en achteruit. In deze podcastreeks spreken we over indrukwekkende bouwplannen die (n)ooit zijn gerealiseerd.

Uitgelicht bericht

Podcastreeks (N)ooit gebouwd Zaanstad