0 comments

De eerste vier rondleidingen zitten erop. Dat wil zeggen, vanwege het slecht weer werd op 8 maart de eerst rondleiding in Zaandijk afgelast. Het regende pijpenstelen en de lerares vond het niet verantwoord om twee uur in de stromende regen buiten te zijn. (Gelukkig kregen ze de vrijdag erna een tweede kans). Om 11 uur werd het iets beter en meldde de volgende groep van ICBS de Piramide uit Koog aan de Zaan zich. De leerlingen waren erg enthousiast. Helaas werden de aantekeningen en schetsen van de leerlingen, door het water dat toch af en toe naar beneden kwam, al snel natte kledder. Ook konden er geen foto’s gemaakt worden, dus tijdens het maken van de vervolgopdracht op school moesten de kinderen  het hebben van hun geheugen.

9 Maart verzorgden de gidsen van Babel Archigids twee rondleidingen in Zaandam. De leerlingen van OBS de Voorzaan uit Zaandam hadden er zin in en er werden volop aantekeningen en foto’s gemaakt en vragen gesteld.

Er volgen nog vier rondleidingen. Twee in Zaandam en twee in Zaandijk.
De opdracht voor in de klas is om een hoekhuis te ontwerpen met de kennis en inspiratie die is opgedaan tijdens de rondleidingen.
We zijn benieuwd naar de resultaten van de diverse groepen.

maart 2017