« Alle Evenementen

• Dit event is voorbij.

Week ‘Verstedelijking’ – 8 t/m 16 maart 2018

maart 8 @ 12:00 - maart 16 @ 22:00

Zaanstad groeit. Er komen veel nieuwe inwoners bij. Wat betekent dat voor hoe we straks met elkaar wonen en leven in de stad?  Staan we iedere dag in de file om de stad in en uit te komen? Kunnen we onze auto nog wel kwijt? Blijft er nog wel genoeg buitenruimte en groen over? Is het  wel gezond om in zo’n ‘verdichte’ stad te wonen? Voelt Zaanstad nog wel Zaans en wat is dat eigenlijk: ‘Zaans’? Je kunt het ook omdraaien. Ontwikkeling  betekent ook  kansen, nieuwe uitdagingen en nieuwe mogelijkheden. Een stad is immers nooit ‘af’.

” Hoe zou Zaanstad er over 20 jaar uit moeten zien wil het een prettige en leefbare plek zijn om in te wonen, te werken, met elkaar te leven en vrije tijd door te brengen? Wat moet er de komende jaren gebeuren om er voor te zorgen dat we de goede kant uit gaan?

Van 8 maart t/m vrijdag 16 maart organiseert Platform Aan De Zaan in samenwerking met architectuurcentrum Babel, ondersteund door de gemeente Zaanstad, een week rond het thema Verstedelijking.

We nodigen jou van harte uit om het gesprek hierover aan te gaan om Zaanse geluiden op te halen. Wat is jouw Zaanse geluid?

Wil je meer informatie en/of je aanmelden, klik dan hier.

Begin:
maart 8 @ 12:00