« All Evenementen

Oproep van ZAANS RAUW

september 27 @ 18:30 - 22:00

Veel maatschappelijke zaken kunnen wel wat nieuwe ideeën gebruiken. Zaken die we vaak voor lief nemen, ondanks dat we zien dat het anders kan of moet. Of het nu gaat om onderwijs, zorg, energie, wonen of de wijk. Allemaal zaken die we opnieuw kunnen bekijken. Om samen te verbeteren en te verduurzamen

Hiervoor hebben we geïnspireerde denkers & doeners nodig. Mensen die nieuwe invalshoeken, andere perspectieven of creatieve oplossingen willen inbrengen. Daarom vragen we JOU om op woensdag 27 september van 18:30 tot 22.00 uur mee te werken aan de kick-off van ZAANS RAUW, op het Hembrugterrein.

Thomas Rau: “Ik wil helemaal geen lamp kopen, ik wil licht hebben. Het maakt me niet uit hoe je het doet, met daglicht, een lamp, elektriciteit. Allemaal prima, maar daar heb ik niks mee te maken. Ik betaal voor licht.” Dit is wat architect en innovator Thomas Rau tegen Philips zei, met als prikkelende uitkomst een Lichtplan, gericht op eigenaarschap en dienstverlening, dus: duurzaamheid.

Deze verfrissende manier van denken willen we samen met jou toepassen op & in het Zaanse maatschappelijke domein. Thomas Rau is onze keynote speaker. Daarna zullen we zelf aan de slag gaan. In verschillende workshops over de zorg, het onderwijs, energie, wonen en de wijk gaan we analyseren, doorvragen en omdenken. Op zoek naar nieuwe ideeën & strategieën, die de maatschappij weer een stukje leuker, slimmer & mooier maken.

Dus noteer maar vast in jouw agenda. Opgeven kan ook al: http://www.zaansrauw.nl

De voorbereiding was stevig, maar samen. De avond wordt een draaikolk van inspiratie & verrassende vernieuwing. Maar dit alles is slechts een kick-off…Tot ziens op 27 september!

De Initiatiefgroep ZAANS RAUW

Noot: ZAANS RAUW is geïnitieerd door verschillende Zaanse organisaties, denkers en doeners.

september 27

Organisator