« Alle Evenementen

Documentaire ‘Plannen – voor – Plaats’

juni 3 @ 14:30 - 16:30

€5

Babel organiseert binnen het filmfestival deze actuele documentaire in het teken van de verdichtingsopgave van de steden met ruimte voor stedelijke vergroening. Te gast is Jacob Passander, die overtuigt is van de waarde van groene ontmoetingsplekken (‘post-zegelparkjes’) en het burgerinitiatief Eco aan de Zaan en deelneemt aan het nagesprek.

De (Belgische) documentaire “Plannen voor Plaats” uit 2017, is gemaakt in opdracht van Team Vlaams Bouwmeester door Nic Balthazar.

De film laat zien dat een mindswitch over hoe we wonen en bouwen, over stedelijke ontwikkeling of over mobiliteit niet in het teken hoeft te staan van bezuiniging, versobering of verlies. Ze kan juist de sleutel bieden tot een meer kwalitatieve, gezonde, meer sociale en inclusieve leefomgeving.

Nic Balthazar en Vlaams Bouwmeester Leo Van Broeck nemen ons mee op een tocht langs Vlaamse wegen, dorpen en steden, op zoek naar vernieuwende ruimtelijke projecten en frisse ideeën over de inrichting van onze leefomgeving. Aan de hand van inspirerende voorbeelden en van gesprekken met deskundigen en vernieuwers laat de film zien hoe het beter kan. Door de juiste inzet van architectuur, stedenbouw en landschapsontwerp kan een nieuw ruimtelijk model worden ontwikkeld dat winsten oplevert voor iedereen.

Gastspreker is Jacob Spaander.

Voor meer informatie klik hier

juni 3
Kosten: